Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Tomelilla IF P-03/04

P04 Lödde IF

Referat: P04 Tomelilla IF - P04 Lödde IF

Hej.
Tidig avspark mot Lödde IF och i potten stod en semifinalsbiljett till Höllviken nästa lördag.
Vi körde vår genomgång med bra fokus på spelarna.
Dem kände väl på sig att vi behövde bekänna färg idag. 24/1 mötte vi Lödde i Löddeköpinge vilket var en gruppfinal, där segrade vi med 3-2 efter en jämn batalj.
Tanken var att rulla igång spelet på våra backar och därifrån spela oss o upp i lagdelarna. Dock satte Lödde högsta press direkt o tryckte tillbaka oss bra. Var inte riktigt vakna på så intensiv o hög press vilket gjorde att vi kom ur våra utgångspositioner. Istället blev det inriktning på kontringsspel, vi kommer sporadiskt fram till avslut men Lödde träffar även överliggaren samt har farligare målchanser än oss.
Det hade inte varit orättvist om de hade lyckats få in bollen, men idag hade vår målis vaknat på rätt sida och gjorde många härliga räddningar. Upprinnelsen till vårt ledningsmål är just att Lödde stod högt o målis kastar bollen över deras yttermittfältare till en fristående spelare som trycker bollen mot hörnflaggan som forward möter upp och på ett tillslag spelar sidled in i banan till en frilöpande innermittfältare som kommer i friläge och rundar målvakten o slår in bollen. Snyggt hela vägen!!
1-0 paus. Pratar om att hålla våra utgångspositioner, undvika falla ner med vår innermittfältare.
2:à halvlek drar igång och den tredje snusen åkte in sen avspark.
50 sekunder senare så har Lödde kvitterat på hörna.
Mardrömsstart!!
Kör på o mannas på, killarna fortsätter hålla huvudet högt.
Tifs innermittfältare spelar boll på djupet till löpande forward som gör en riktigt snygg Di Maria-fint och viker av med yttersidan och direkt efter vändningen hittar borte burgaveln med en härlig bredsida. Snyggt!!
Lödde kvitterar efter ett par minuter med ett skottlobb över vår målis.
Nu fick Lödde mer blodad tand och satte hela tiden hög press där deras yttermittfältare låg ända uppe på våra backar.
Då vi har smarta spelare så satte vår målis igång spelet med precisa utkast eller utsparkar. Vi kom gång på gång i omställning där vi är snabba. En av dessa omställningar resulterade i hörna på vår högersida. Hörnan slogs o målvakt touchade vidare bollen till ny hörna från andra sidan. Ny chans, dåligt slagen hörna som når Löddespelaren som står vid främre stolpen som nickar tillbaka bollen.
Alla Löddespelarna flyttar mot vår bollhållare där Lödde glömmer slå blicken. På borte ytan dyker vår andra yttermittfältare upp och får ett perfekt inlägg och sätter pannan på bollen, 3-2. Snyggt!!
2 minuter efter 3-2 kommer 4-2, mottagning vid halvplan, tittar upp och ser att Löddemålvakten står långt ut. Skottlobb från 25 över deras målvakt. Snyggt.
I med att vi fick 2 snabba mål där så kändes det som udden gick ur Lödde.
5-2 är också en läckerbit. Vår forward kommer ner längs kortlinjen i deras straffområde. Kör lite suldragningar o tunnel på sin försvarare och sedan sätter bollen snett bakåt mot straffpunkten där vår mittfältare bombar dit bollen via ribban och ner på mållinjen och sedan upp i nättaket igen. Jag tror nog att ribban fortfarande står o vibrerar.
Vilket mål och definitivt spiken i kistan.

Lödde var absolut det laget som hade bollinnehavet, men deras offensiv blev även deras fall. Vår målsättning är att få rättvända mittfältare med boll o näsan mot deras mål. Då de stod högt med sitt mittfält så är det bara att tacka att vi fick tillåtelse att göra så gång på gång.
Lödde var farligt framme också men till stora hela så vinner vi matchen rättvist om man tittar på antalet målchanser.

Hatten av killar, ni gör fantastiska mål o framspelningar idag samt ett tryggt försvarspel med en duktig målvakt.

Nu får vi hoppas att vi får samma publikstöd i Höllviken på lördag.
Roligt att se alla som tog sig dit o hejade på våra randiga hjältar

//Ledarna
Spelarstatistik